Om Swedbank Pay

Swedbank Pay kallar vi vårt erbjudande för trygga och enkla betalningar där handlare och kunder möts i butik och online.

En ny plattform för betalningar

Under 200 år har Swedbank gjort det möjligt för människor, företag och samhällen att växa och är sedan 35 år tillbaka marknadsledande inom kortinlösen. Det hade inte kunnat uppnås utan att samtidigt se till att de människor, företag och samhällen Swedbank samarbetar med kan känna sig trygga i varje steg.

Redan 1985 började Swedbank bedriva sin kortlösenverksamhet, som då gick under namnet Swedbank Babs. Eller Bankadministrativ betalservice, som det egentligen betyder. Verksamheten, som var bland de första att hantera kortinlösen, bedrevs då genom Swedbanks och Sparbankernas bankkontor. För själva kortinlösen skrev du avtal med Swedbank Babs (även kallat Swedbank Card Services) och för terminalen skrev du avtal med Babs Paylink, då dotterbolag till Swedbank.

Genom att samla kortinlösen, terminal- och onlinebetalningar under namnet Swedbank Pay vill vi underlätta för både köpare och säljare. Samtidigt är det viktigt för oss att fortsätta ge samma trygghet som tidigare. Det betyder bland annat att vi uppfyller lagkrav på säkra betalningar och att vi alltid strävar efter att erbjuda det betalsätt som passar kunden bäst utan att uppmuntra till kreditköp. Givetvis behandlar vi även information på ett säkert sätt och lägger stor vikt på transparenta och tydliga villkor.


För dig som handlare och som kund

Oavsett vilken sida av kassan du står på ska det vara enkelt att använda Swedbank Pay. Som konsument kan du enkelt betala på det sätt som passar dig med flera olika men alltid trygga betalsätt. För dig som har en butik har vi både kompletta och skräddarsydda lösningar för att ta betalt från dina kunder, givetvis med support från installation till avslut. Det gäller oavsett om du har en fysisk butik, e-handel eller båda delarna.


Nyheter

Om du är intresserad av våra produkter och tjänster, tips, råd och annat nyttigt, så lägger vi regelbundet upp dessa i vårt nyhetsrum.

Biträde i klädesbutik betjänar kund

Enkelt att komma igång

Det är lika enkelt för dig som har en butik att ta betalt med Swedbank Pay som det är för kunden att betala. Vi har utvecklat lösningar för företag av alla storlekar så att du ska kunna erbjuda dina kunder trygga och enkla betalningar.

Läs mer om våra lösningar för företag av alla storlekar

Öppet för alla

Du behöver inte vara kund hos Swedbank för att använda Swedbank Pay. Oavsett vilken bank du har kan du betala via oss. Du kan enkelt logga in på Swedbank Pay med ditt BankID för att ha koll på och hantera dina köp och uppgifter.

Läs mer om Swedbank Pay för konsumenter

Swedbank Pay är ett registrerat varumärke som marknadsförs av PayEx Sverige AB - ett dotterbolag till Swedbank. 

 

Behöver du hjälp?

Använder du redan någon av våra produkter eller tjänster och behöver hjälp med dem? Hör av dig till vår företagssupport så hjälper vi dig få svar på alla frågor – stora som små! 

Rutin för Whistleblowing

Om du misstänker risker eller andra missförhållanden på Swedbank Pay kan du rapportera dina misstankar via vår visselblåsning (whistleblowing).