Vad hände med Babs?

Babsa, Babsen, Babs, Babs terminal, Swedbank Babs och Babs Paylink - kärt barn har många namn. Du som sedan tidigare har både kortterminal och kortinlösen är förmodligen bekant med dessa namn. Men du som går i tankarna att börja ta betalt med kort, kanske inte är riktigt lika säker på vad det är som gäller idag.
Vi tar det från början
När du tänker efter kan du säkert känna igen att du har sett den tidigare blå loggan på kortterminalen i såväl kiosken på hörnet, som i andra stora butiker. Kanske till och med på din egen disk. Och det vore inte så konstigt egentligen, eftersom Babs – oavsett om vi pratar betalterminal eller kortinlösen, sedan länge varit ett välkänt namn.
Redan 1985 började Swedbank bedriva sin kortlösenverksamhet, som då gick under namnet Swedbank Babs. Eller Bankadministrativ betalservice, som det egentligen betyder.
Verksamheten, som var bland de första att hantera kortinlösen, bedrevs då genom Swedbanks och Sparbankernas bankkontor. För själva tjänsten (kortinlösen) skrev du avtal med Swedbank Babs (även kallat Swedbank Card Services) och för hårdvaran (terminalen) skrev du avtal med Babs Paylink, då dotterbolag till Swedbank.
I grund och botten är det inte så mycket som har förändrats, vi har bara valt att kunna erbjuda dig lite mer och göra det hela lite smidigare.
Babs igår, Swedbank Pay idag
För att sammanfatta det kort – vi är fortfarande kvar!
Det spelar alltså ingen roll om du tecknade ditt avtal på 90-talet eller 2013. Det är fortfarande samma personer (nästan) som svarar i telefon när du ringer. Men idag är allt det här, det vill säga det som tidigare erbjöds under varumärket Babs Paylink och Swedbank Babs - plus lite till - samlat hos oss på Swedbank Pay.
Och varför har man valt att göra så, kanske du tänker nu.
Kort och gott – för att det ska bli ännu enklare för dig.
Genom att erbjuda kortinlösen, betalterminaler och online-betalningar behöver du inte lägga tid på att leta efter, eller ta kontakt med, flera olika betalleverantörer.
Allt det här kan du få direkt ifrån oss genom en kontakt, ett avtal, en support och en och samma fakturautställare. Detta innebär dessutom att om din organisations behov förändras om ett par år, säg att du idag har en fysisk butik och att du sen vill expandera online, så har vi möjlighet att hjälpa dig med det också.
Och precis som tidigare fortsätter vi ge dig precis samma trygghet genom säkra betalningar och erbjuda det betalsätt som passar dina kunder bäst. Givetvis lägger vi även stor vikt på att ha transparanta och tydliga villkor och att du ska känna dig trygg med hur vi behandlar information!
Vill du veta mer om kortbetalningar och kortinlösen, eller komma igång med båda?
Eller fyll i dina uppgifter i formuläret här nedan, så hör vi av oss!