Med anledning av coronaviruset
30 mars, 2020

Precis som alla andra testas vi under dessa tider med coronavirusets spridning. Här sammanställer vi vad vi gör och hur det påverkar vår verksamhet och våra kunder.
Vi planerar för fortsatta leveranser och för support till alla våra kunder. Vi håller öppet som vanligt, via telefon och e-post, och har hittills tagit följande steg:
- Vi har kontinuerlig övervakning av situationen och följer råd från myndigheterna på våra marknader i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
- Vi utvärderar situationen och vidtar lämpliga åtgärder utifrån den krisplan som finns uppsatt för att minimera störningar i våra system. Våra team är väl förberedda på hålla igång våra system, även med reducerad arbetskraft.
- Alla anställda som har återvänt från riskområde eller som har varit i kontakt med någon som har utsatts för viruset kommer att vara i karantän i 14 dagar.
- Vi har avbokat alla fysiska möten, i största möjliga utsträckning byter vi till möten online.
Som en del i Swedbankkoncernen följer vi Swedbanks riktlinjer och beslut i denna fråga. - Vi jobbar för att möta dina behov och kommer att stötta dig efter bästa förmåga under dessa utmanande tider. Har du frågor är det bara att höra av dig till oss.
Har du en kortterminal från oss? Här kan du läsa hur du rengör den på rätt sätt.