Hur Lilla Bus och Lilla Hem valde rätt betalterminal för sina behov
När det var dags för Lilla Bus och Lilla Hem att uppgradera sin betalterminal föll valet på Swedbank Pays bärbara PAX A920Pro. Här delar ägaren och entreprenören, Viktoria Åkesson Forss, med sig av de bakomliggande orsakerna som kan vara till värde för andra som står inför samma beslut.
Allt samlat hos en betalleverantör
Lilla Bus och Lilla Hem är butiken i Alvesta där leksaker, barn- och damkläder, smycken samt heminredning samlats under ett tak och erbjuder något för alla.
Viktoria har sedan tidigare använt vår kortinlösen. När hon blev informerad om att hennes dåvarande betalterminal inte längre skulle uppfylla kraven från kortföretagen såg hon sig om efter en ny.
Tydliga krav på en ny betalterminal
Den nya betalterminalen skulle vara användarvänlig, pålitlig och prisvärd. Hon ville också kunna samla allt på samma ställe, hos en betalleverantör.
I samband med en kampanj av vår butikslösning där sex kostnadsfria månader ingick bytte hon till vår PAX A920Pro. Sedan årsskiftet är hon igång och har redan upplevt fördelarna – den tar mindre plats, är bärbar och enklare att hantera.
"Vid kö är det smidigt att kunna ta med betalterminalen till kunderna så att de slipper trängas vid disken."
Många kunder föredrar att betala med kort och allt fler använder mobila betalningar, som Apple Pay och Samsung Pay. Nu är det lättare för dem att genomföra sina köp. Eftersom butikens wifi ibland bryts tycker Viktoria att det är en trygghet att kunna använda det medföljande simkortet.
Kunnig support
Ett par frågor uppstod när hon skulle komma igång, men efter ett samtal med supporten fick hon snabbt svar. Swedbank Pay är lätta att ha att göra med. Det är inget avancerat utan avtalet är lätt att teckna. Det är också lätt att komma fram om man vill ha support.
Mjukvaran uppdateras kontinuerligt, och handlaren väljer själv när ändringarna ska genomföras. Efter senaste uppdateringen ser Viktoria en stor skillnad i rapporten för dagsavslut och hon välkomnar att instruktionerna till kunden är på svenska.
Viktoria ser fram emot att fortsätta erbjuda sina kunder det lilla extra och tittar på hur fler betalsätt skulle kunna vara en del av servicen – gärna från samma betalleverantör!
Vill du veta mer?
Om du har frågor eller vill komma i gång med att ta betalt i din butik är du varmt välkommen att höra av dig till oss på 08-411 10 80 eller via formuläret nedan.