3 steg på vägen till din webshop
Möt vår Technical Onboarding Manager Kevin! En av totalt sju teammedlemmar som ser till att din integrationsresa blir så bra som möjligt. Här berättar han om nyckeln till ett bra samarbete. Hur det roligaste, samtidigt mest utmanande, med integrationer är att ingen är den andre lik. Och slutligen delar han sina bästa tips till dig som vill komma igång.
Vi gör det kluriga lite enklare
Oavsett storlek på din verksamhet kan det vara svårt att hålla koll på allt tekniskt som hör till när du ska starta en webshop. Vanligtvis är det ju inte något du sitter med varje dag – om du inte heter Kevin Jonsson och arbetar med just integrationer på Swedbank Pay.
Som ny eller befintlig kund kan du få tillgång till vår tekniska support eller våra integrationsspecialister. Kort och gott, de som hjälper dig rusta upp din e-handelsplattform så att du kan ta betalt med den betallösning du valt från oss.
När vi ställer frågan om hur många integrationer man som specialist kan hantera åt gången får vi till svar att det beror på komplexiteten i varje lösning. Men i stunden arbetar Kevin med tio olika kunder.
”Det är svårt att ge exakt svar på vad som är standard. Just nu har jag tio igång, ibland är det två. Alla har sin unika situation och utgångsläge. Men idag är tio kunder lagom för att alla ska få den tid de behöver” säger Kevin.
Flexibilitet och trygghet
En av utmaningarna är att ingen integration är den andre lik. Samtidigt är det också vad Kevin beskriver som allra roligast. Att tidigt få inblick i kundens behov, är en viktig utgångspunkt. På så sätt blir det enklare att matcha vårt utbud med vad du som kund vill ha och hitta ett bra sätt att tillsammans genomföra integrationen på.
”Att man har den tekniska kompetensen är absolut viktig. Men det är nästan ännu viktigare att vara lyhörd och visa att man förstår kunden. Det är det som skapar en bra upplevelse” menar Kevin.
Relationen till kunden är alltså en förutsättning för en framgångsrik integration. Ett fungerande samarbete kan handla om allt från vilken kanal ni ska höras i – chatt, telefon, mejl – till vilka tekniska förväntningar du som kund har på arbetet.
”Man spenderar mycket tid på att hjälpas åt under en integrationsprocess. Så relationen är viktig. Både under själva uppsättningen, men också för framtida samarbeten”.
En support som finns med dig hela vägen
För att du ska känna dig trygg i din betallösning får du ett testkonto som följer med dig under hela din tid som kund hos oss. Det kan även komma till användning om du så småningom skulle överväga att expandera och vill lägga till ytterligare betalsätt.
Kevins 3 snabba tips
1. Fråga
Fråga mer än vad du tänker! Det finns inga dumma frågor och det är bättre att fråga om minsta lilla fundering än att låta det passera. På så sätt kan vi förebygga att större ändringar dyker upp i slutskedet av integrationen och skapar förseningar.
2. Ha en färdig plan
Tydlighet är A och O. Har du från början en plan för vad det är du vill ha och när det ska vara klart har vi ett bra utgångsläge för en lyckad integration.
3. Testa, testa och testa igen
Se till att testa både enskilda funktioner och hela flödet, för att upptäcka eventuella oklarheter tidigt. Då minimerar vi risken för förseningar eller att större problem upptäcks vid den slutgiltiga testningen.
Funderar du på nästa steg i din e-handelsresa?
Vi hjälper dig!
Slå oss en signal på 08-411 10 80 eller kontakta oss via formuläret här nedan så hjälper vi dig vidare.
Vi hoppas vi hörs!